از قرار گرفتن صندوق ملی محیط زیست در زنجیره مدیریت پسماند خراسان رضوی تا سرمایه گذاری برای نجات

یسکافه: به گزارش یسکافه، علی عبدی زاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در مسافرت یک روزه به خراسان رضوی با حضور در شورایعالی استان، شرکت در مجمع عمومی فوق العاده شرکت «همیار زیست گستر پردیسان» و بازدید از پارک پردیس شاندیز در جریان مشکلات محیط زیستی استان در حوزه مأموریت های صندوق ملی محیط زیست قرار گرفت.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در مسافرت استانی به خراسان رضوی در مجمع عمومی فوق العاده شرکت زیر مجموعه صندوق تحت عنوان «همیار زیست گستر پردیسان» شرکت کرد.
عبدی زاده در تشریح دستاوردهای سفر ضمن اشاره به مأموریت های ذاتی صندوق ملی محیط زیست همچون هدایت منابع به سمت ظرفیتهای مدیریت پسماند از آمادگی تنها نهاد اقتصادی سازمان حفاظت محیط زیست برای تکمیل زنجیره مدیریت پسماند در این استان اطلاع داد.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: شرکت همیار زیست گستر پردیسان در حوزه بازیافت لاستیک های فرسوده فعال است و مقرر است با همکاری صندوق ملی محیط زیست حوزه های فعالیت این شرکت گسترش پیدا کند.

راستی آزمایی و مدیریت درخواست تسهیلات با تبیین ظرفیتهای صندوق ملی محیط زیست

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در جریان سفر به خراسان رضوی در صحن شورایعالی استان هم حضور پیدا کرد.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست توضیح داد: درپی تبیین و معنا بخشیدن به حضور صندوق در حوزه مسئولیت هایش همچون مدیریت پسماند، تقلیل آلاینده ها، پیشگیری از تخریب محیط زیست، اکوتوریسم، آموزش و فرهنگ سازی هستیم.
عبدی زاده اضافه کرد: در تلاشیم ظرفیتهای صندوق ملی محیط زیست را بعنوان یک نهاد پولی و مالی واسط تشریح و تبیین نماییم تا بتوانیم نیازهایی که به سمت صندوق می آید را راستی آزمایی و مدیریت نماییم.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: در جلسه آتی شورایعالی استان، صندوق ملی محیط زیست با هدف حرکت به سمت توسعه پایدار و حل معضلات محیط زیستی استان حضور پیدا خواهد نمود.
به قول عبدی زاده مقرر شد صندوق در جلسه آتی شورایعالی استان خراسان رضوی، عرضه ای با مبحث حرکت به سمت اقتصاد سبز و تولید با آلایندگی پایین و نگاه محیط زیستی به صادرات داشته باشد.

صندوق ملی محیط زیست آماده سرمایه گذاری در پارک پردیس شاندیز

بازدید از پارک پردیس شاندیز دیگر برنامه مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در جریان سفر به خراسان رضوی بود.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اینکه سند این پارک به نام سازمان حفاظت محیط زیست است از ظرفیتهای بالقوه ای اظهار داشت که میتوان از آن در راه توسعه این مجموعه بهره برد.
عبدی زاده ضمن اشاره به این که سازمان محیط زیست یک نهاد حاکمیتی و دولتی است و امکان سرمایه گذاری و درآمدزایی از پارک پردیس شاندیز را ندارد اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست بعنوان تنها نهاد مالی اختصاصی سازمان محیط زیست می تواند با مجوز این سازمان به شکل قانونی به بهره برداری و سرمایه گذاری در این پارک اقدام نماید.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست ضمن اشاره به معضلات و مشکلات پیش آمده برای مدیریت پارک پردیس شاندیز در سالهای اخیر این اطمینان را داد که با حضور صندوق یا شرکتهای زیرمجموعه اش در راه سرمایه گذاری و درآمدزایی می توانیم شاهد نجات اکوسیستم این منطقه و رونق و ایفای نقش محیط زیستی این پارک باشیم.
عبدی زاده با اشاره به اینکه سرمایه گذاری صندوق در پارک پردیس شاندیز با رویکرد اکوتوریسم خواهد بود اظهار داشت: در نتیجه اجرای این ابرطرح اقتصادی، توسعه گردشگری و توسعه پایدار برای منطقه اتفاق خواهد افتاد.
براساس اعلام روابط عمومی سازمان محیط زیست، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست همینطور با حضور در پارک پردیس شاندیز در نتیجه گفتگو با محیط بانان، مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی و معاون محیط زیست طبیعی سازمان در جریان دغدغه های محیط زیستی استان در حوزه مسئولیت های صندوق ملی محیط زیست قرار گرفت.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.