کاهش نسبی دمای هوا در مناطق نیمه شمالی کشور

یسکافه: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی استانهای مختلف را تشریح نمود.
صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، درباره ی آخرین وضعیت جوی استانهای کشور، اظهار داشت: امروز (۲۶ مردادماه) در بعضی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استانهای ساحلی دریای خزر و دامنه و ارتفاعات رشته کوه البرز، شنبه (۲۷ مردادماه) در بعضی مناطق شمال شرق، شمال غرب، استانهای ساحلی دریای خزر و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز و یکشنبه (۲۸ مردادماه) در شمال غرب، استانهای ساحلی دریای خزر و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی با اعلان اینکه دوشنبه و سه شنبه (۲۹ و ۳۰ مردادماه) در بعضی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده رخ می دهد، اضافه کرد: طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.
بگفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، طی پنج روز آینده در بعضی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخشهایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.
ضیائیان با اعلان اینکه از امروز تا یکشنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما انتظار می رود، اعلام نمود که طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز، جمعه و شنبه دریای خزر، شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.
وی درباره ی وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۲۷ مردادماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده در بعضی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد و برای یکشنبه (۲۸ مردادماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده در بعضی ساعت ها وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم ترین مرکز استانها پیش بینی می شوند.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.