کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دمای نیمه شمالی کشور

یسکافه: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در نیمی از استانهای کشور طی امروز و فردا آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: امروز سه شنبه در اردبیل، گیلان، مازندران و برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، خراسان شمالی و شمال استانهای خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در چهار محال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات استان های هرمزگان و کرمان بارش پراکنده پیش بینی می شود.
وی افزود: روز چهارشنبه نیز در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و مناطقی از البرز، تهران، غرب سمنان، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی کرمان، بوشهر، یزد، اصفهان و خراسان جنوبی و پنجشنبه در بعضی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: جمعه نیز در شمال شرق، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و بخشهایی از استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، شرق و شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب غرب رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ می دهد.
ضیاییان اظهار داشت: امروز (سه شنبه) و فردا در نوار شرقی کشور، شرق سمنان، دامنه های جنوبی البرز و بخشهایی از مرکز و پنجشنبه در بخشهایی از مرکز و جمعه در مناطقی از مرکز شرق و شمال شرق کشور در بعضی از ساعت ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.
او افزود: دمای هوا تا چهارشنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می کند. امروز و فردا خلیج فارس، دریای خزر و دریای عمان مواج است.
رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (دوم آبان) قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۱۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (سوم آبان) قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی فردا زنجان و کرمانشاه با کمینه دمای صفر و پس فردا اردبیل با ۲- درجه سانتیگراد خنک ترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استانها پیش بینی می شود.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.