رییس سازمان حفاظت محیط زیست: جذابیت های شغل محیط بانی باید افزایش یابد

به گزارش یسکافه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: ما باید جذابیت های شغل محیط بانی را افزایش دهیم و این وظیفه ما است و مطمئنا نهایت تلاش خویش را به کار خواهیم گرفت تا این مساله عملی شود.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، شینا انصاری ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان استان البرز اظهارکرد: برگزاری دوره های کاربردی و تکمیلی می تواند موجب توانمندی محیط بانان شود و همزمانی که دانش و مهارت محیط بانان زحمتکش بیشتر می شود میزان خسارات و تلفات احتمالی حتما به حداقل ترین مقدار کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های مهم ما در سازمان حفاظت محیط زیست حل مسائل و دغدغه های محیط بانان است و بازنمایی مقتدرانه محیط بانان یکی از نکات کلیدی است که باید به آن دقت کنیم که در این خصوص لازم است تصویری که از محیط بانان منعکس می شود، تصویری مقتدر و توانمند باشد.

معاون رئیس جمهوری اشاره کرد: من این اطمینان را به شما می دهم که تمامی مشکلات شما را پیگیری کنم اما باید توجه داشته باشید که خیلی از مشکلات انباشته است و برای رفع تعدادی از موانع نیز احتمالاً محدودیت های قانونی وجود دارد که امیدواریم با برگزاری جلسات فصلی با نمایندگان محیط بانان این ارتباط تنگاتنگ شکل گیرد.

وی اشاره کرد: ما باید جذابیت های شغل محیط بانی را افزایش دهیم و این وظیفه ما است و مطمئنا نهایت تلاش خودرا به کار خواهیم گرفت تا این مساله عملی شود.

همچنین در این مراسم جمشید محبت خانی – فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست – اظهارکرد: آموزش در راس اقدامات ما در سالهای اخیر در یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد و این امر سبب شده است تا در سالهای اخیر تعداد تخلفات و تلفات ما کم شود.

وی اضافه کرد: این امر باعث شده است تا سالانه بالاتر از ۵۰۰۰ قبضه سلاح کشف و ضبط شود. امیدواریم با ادامه دار بودن این روند شاهد کاهش بالاتر از پیش تلفات، تخلفات و خسارت ها باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار داشت: تامین نیاز خودرویی محیط بانان و افزایش نیروی انسانی می تواند بخش بزرگی از مشکلات محیط بانان را حل کند.

محبت خانی اشاره کرد: بخش عمده ای از پاسگاه های محیط بانی ما نیازمند بازسازی است و این مساله برای ما از اولویت ویژه ای برخوردارست.

در این مراسم سید ابوالقاسم موسوی – رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست – نیز در این مراسم اظهار داشت: همه محیط بانان کشور آموزش بدو خدمت را گذرانده اند و در سه سال قبل ۶۲ دوره آموزشی در استانها انجام شد که ازظرفیت استانها نیز در برگزاری آموزش استفاده شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع بالاتر از ۶۰۰۰ نفر- آموزش برگزار شده است که هر محیط بان بالاتر از یک دوره و در بعضی موارد دو یا سه دوره آموزشی را گذرانده اند که شامل سرفصل های متنوع می شود.

موسوی اشاره کرد: دوره های تکمیلی نیز برای محیط بانان شروع شده است و با این اتفاقات نکاتی که محیط بانان لازم دارند را می آموزند و آماده خدمت حرفه ای خواهند بود.

وی افزود: اقتدار محیط بانان باید در جامعه و افکار عمومی به معرض نمایش گذاشته و نوع فعالیت آنها برای مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست موسوی در آخر مرکز آموزش محیط زیست را سرمایه ای برای سازمان دانست و تصریح کرد: این مرکز می تواند وظایف مهمی همچون آموزش کارشناسان و مدیران و حتی اقشار مختلف مردم را عهده دار شود و امیدوار هستم توسعه این مرکز در دستور کار مدیریت جدید قرار گیرد.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.