مطالعات نشان می دهد؛ روغن ماهی به کنترل کلسترول کمک می کند

یسکافه: یک مطالعه جدید نشان میدهد که افراد دارای استعداد ژنتیکی برای کلسترول بالا می توانند با مصرف مکمل های روغن ماهی سطح کلسترول خودرا کاهش دهند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، بگفته پژوهشگران، نتایج نشان میدهد که سبک زندگی می تواند تأثیر قدرتمندی بر کلسترول انسداد عروق داشته باشد، حتی اگر ژنتیک فرد تمایل به افزایش این سطوح داشته باشد.
«ایتانگ سان»، محقق ارشد از گروه ژنتیک دانشگاه جورجیا، اظهار داشت: «پیشرفت های اخیر در مطالعات ژنتیکی به ما این امکان را داده است که خطر ژنتیکی کلسترول بالا را پیش بینی نماییم.»
سان در بیانیه خبری دانشگاه اضافه کرد: «اما پیش بینی فعلی جای تغییر دارد، برای اینکه تفاوت های فردی در سبک زندگی، مانند مصرف مکمل های روغن ماهی را در نظر نمی گیرد».
برای این مطالعه، پژوهشگران از داده های ژنتیکی بالاتر از ۴۴۱۰۰۰ ساکن بریتانیا استفاده کردند تا احتمال ژنتیکی هر فرد از سطوح بالای کلسترول را محاسبه کنند.
شرکت کنندگان در پرسشنامه ای گزارش دادند که آیا مکمل های روغن ماهی مصرف می کنند و نمونه خونی جهت بررسی کلسترول ارائه کردند.
نتایج نشان میدهد شرکت کنندگانی که روغن ماهی مصرف می کردند، باتوجه به ژنتیکی که داشتند، سطح کلسترول خونشان کمتر از حد انتظار بود.
به گفته پژوهشگران، این خصوصاً در مورد کلسترول کل، کلسترول بد LDL و سطوح تری گلیسیرید آنها صادق بود.
تیم تحقیقاتی همین طور دریافت که مکمل های روغن ماهی می توانند سطح کلسترول خوب HDL را بالا برند.
سان اضافه کرد: «مطالعه ما نشان میدهد که در نظر گرفتن سبک زندگی پیش بینی ژنتیکی را بهبود می بخشد. یافته های ما همین طور تأیید می کند که مکمل های روغن ماهی ممکنست با استعداد ژنتیکی کلسترول بالا روبرو شود.»

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.