اخطار نارنجی هواشناسی برای جنوب کشور

به گزارش یسکافه، سازمان هواشناسی با صدور اخطار نارنجی از وقوع رگبار و رعد و برق در سه استان و افزایش ارتفاع موج به بیشتر از ۱.۵ متر در آب های جنوب کشور اطلاع داد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار نارنجی رنگ ضمن اشاره به تشدید فعالیت ناپایداری های موسمی بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب آورده است: وقوع رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید شنبه (۲۰ مرداد) در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب هرمزگان، جنوب شرق فارس و یکشنبه (۲۱ مرداد) در غرب و جنوب فارس، غرب هرمزگان پیشبینی می شود.

در این شرایط جوی طغیان رودخانه های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه روخانه ها و مسیل ها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر درکنار روخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت طبیعت گردی بخصوص در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیتهای کوه نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استقامت سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آب روها و دهانه پل ها و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاههای اجرایی خدمت رسان و امدادی سفارش می کند.

این سازمان با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری آورده ضمن اشاره به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیشتر از ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل یکشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۶ مرداد) در استان هرمزگان، در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیشبینی می شود.

در این وضعیت آب و هوایی غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و صدمه به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیتهای تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در فعالیتهای فراساحلی دور از انتظار نیست ازاین رو سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع فعالیتهای تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیتهای ساحلی و فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی سفارش می کند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاههای مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.