ایران یک درجه گرمتر شد

به گزارش یسکافه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: بر مبنای آخرین تحلیل داده های ایستگاهی هواشناسی، میانگین دمای کشور در تیرماه به ۳۰.۷ درجه سلسیوس رسید که ۱.۳ درجه گرمتر از حالت طبیعی در این ماه است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا احد وظیفه در حاشیه کارگروه پیشبینی فصلی سازمان هواشناسی کشور که در سازمان هواشناسی برگزار شد، اظهارکرد: میانگین دمای هوا در ۳۰ استان کشور در تیرماه گرمتر از نرمال بوده است. در این میان بیشترین افزایش دما به ترتیب در استان کرمان با ۲.۴، سیستان و بلوچستان ۲.۲ و هرمزگان و فارس ۱.۸ درجه سلسیوس ثبت شده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور افزود: نکته مهم افزایش دمای تیرماه اینست که بیشترین ناهنجاری مثبت دما یا بیشترین افزایش در دمای کمینه رخ داده است یعنی ما بامداد ها را با هوای گرم تر آغاز کرده ایم.

وظیفه افزود: برآوردهای ما نشان داده است که دمای کشور طی ۵۰ سال گذشته با آهنگ ۰.۴ درجه در هر دهه افزایش پیدا کرده است که عدد بسیار بزرگی است. این مقدار حتی از میانگین افزایش دمای جهانی هم بیشتر است.

وی تصریح کرد: در گذشته در تهران هنگام تابستان احتیاج به استفاده از کولر نبود اما حالا به علت افزایش دمای جهانی، توسعه شهرها، فعالیتهای انسانی و… هوای پایتخت گرم تر شده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهار داشت: افزایش دما یک مبحث جهانی است که با شدت و ضعف در تمامی مناطق زمین روی داده است.

وی اضافه کرد: بنا بر اعلام سرویس تغییر اقلیم اتحادیه اروپا میانگین دمای کره زمین در ۱۲ ماه گذشته به ۱.۶۳ درجه سانتیگراد بالاتر از دوران قبل از صنعتی شدن رسیده است. این مورد نشان داده است که فرکانس افزایش دما موقتاً از ۱.۵ درجه سلسیوس فراتر رفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور وظیفه در انتها اظهارکرد: طی ماه گذشته میلادی گرمترین ژوئن زمین از زمان ثبت رکوردهای اقلیمی به ثبت رسید.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.