خطر گرد و غبار در تهران هر روز بیشتر حس می شود

به گزارش یسکافه، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم اختصاص اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران برای رفع معضل گرد و غبار در این استان تصریح کرد و اظهار داشت: خطر پدیده گرد و غبار در استان تهران هر روز بیشتر حس می شود.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر، در اولین جلسه کارگروه مدیریت مواقع اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار استان تهران که ظهر امروز باحضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و سایر اعضا در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مهم ترین مخاطراتی که در سند راهبرد ملی مدیریت بحران به آن پرداخته شده، پدیده گرد و غبار است و برپایه مصوبه هیات وزیران این مورد بر مبنای شیوه نامه ای تحت نظارت و برنامه ریزی مدیریت بحران استان ها صورت می گیرد.

یزدی مهر با تکیه بر این که در مورد پدیده گرد و غبار باید به راهکارهای عملی و میدانی بیشتر توجه گردد، اظهار داشت: یکی از راهکار ها، امضای تفاهمنامه های مشترک در دستگاههای موثر در پدیده گرد و غبار مانند محیط زیست، مدیریت بحران، آب منطقه ای و منابع طبیعی و آبخیزداری است. هر کدام از اقداماتی که دستگاههای مسئول می توانند انجام دهند راهکار ها و چالش های خویش را دارد و باید در زمان و وقت مناسب با نگاه عمیق کارشناسی بررسی شود و آن چیزی که مهم می باشد عزم جدی در میان دستگاههای مرتبط می باشد.

رئیس کارگروه مدیریت مواقع اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار استان تهران با تکیه بر این که خطر پدیده گرد و غبار در استان تهران هر روز بیشتر حس می شود، اظهار داشت: این مخاطره می تواند صدمه های جدی تری بر زندگی ما وارد کند و ازاین رو باید نگاه جدی تری به این مورد داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار داشت: بر مبنای اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران که اقدامات پیشگیرانه را در بر می گیرد میتوان اقدامات موثر با اعتبارات مناسب را به این مورد تخصیص داد تا بتوانیم اقدام رو به جلویی در جهت رفع معضل پدیده گرد و غبار استان داشته باشیم.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.