گسترش آتش سوزی های یونان گردشگران از ورود به جنگلها منع شدند به علاوه عکس

یسکافه: حریق های جنگلی وسیع و گوناگون ناشی از هوای گرم و وزش باد شدید از اوایل هفته جاری در یونان شروع شده و بیشتر مناطق این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مقامات محلی طی روزهای اخیر به ساکنان و گردشگران این نواحی هشدار داده اند که از ورود به مناطق جنگلی اجتناب کنند.
نشریه انگلیسیِ «استاندارد» در گزارشی در این زمینه آورده است این کشور مدیترانه ای بطور معمول با حریق های طبیعی مکرر روبروست اما در سالهای اخیر که تابستان ها به سبب اثرات تغییرات آب و هوایی بمراتب گرم تر، خشک تر و وزش باد شدیدتر شده اند، این آتش سوزی های جنگلی نیز مخرب تر و مهار آنها بمراتب دشوارتر شده است.
بعد از تجربه گرم ترین زمستان ثبت شده در یونان و نیز حریق های فاجعه بار جنگلها در تابستان گذشته، این کشور استراتژی جدیدی ابداع کرد که شامل تسریع پشتیبانی هوایی، پاکسازی جنگلها و ارسال یک ماشین آتش نشانی اضافی برای هر حریق جدید است.

گردشگران روز گذشته (سه شنبه) تنها اجازه بازگشت به هتل ها و خانه های اجاره ای خود در جزیره «کاس» را داشتند برای اینکه بیش از ۱۰۰ آتش نشان همچنان برای مهار آتش ها تلاش می کردند.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.