افزایش دما در اکثر نقاط کشور

به گزارش یسکافه، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت جوی چند روز آینده کشور را شرح داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، درباره پیشبینی های سازمان هواشناسی در رابطه با آب و هوای کشور طی روزهای آتی، اظهار داشت: بر مبنای رصد نقشه های آینده نگری سازمان هواشناسی، امروز دوشنبه ۲۸ خرداد و فردا سه شنبه ۲۹ خردادماه، در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیشبینی می شود. تنها در ساعات پس از ظهر، احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استانهای مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و استانهای اردبیل و شمال آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به وضعیت جوی روز سه شنبه در سایر نقاط کشور اضافه کرد: روز سه شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، قزوین، دامنه های زاگرس واقع در استانهای همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان هم افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

رییس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: در ایام چهارشنبه ۳۰ خرداد و پنجشنبه ۳۱ خردادماه، در شمال غرب و غرب کشور رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک انتظار می رود. همینطور در دامنه های البرز واقع در استانهای البرز، تهران و مازندران هم در ساعات پس از ظهر افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می شود.

ضیاییان ضمن اشاره به آخرین روز هفته هم اظهار داشت: روز جمعه یکم تیرماه در ارتفاعات البرز، مرکزی، ارتفاعات شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی در رابطه با پدیده گردوخاک اضافه کرد: طی پنج روز آینده، در بعضی ساعات وزش باد شدید در نوار شرقی کشور بخصوص در منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و سبب کاهش دید خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت جوی در دریاها افزود: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

ضیاییان ضمن اشاره به وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا سه شنبه ۲۹ خرداد صاف، از پس از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد و چهارشنبه ۳۰ خرداد کمی ابری، از پس از ظهر افزایش ابر، گاهی رعدوبرق و گرد و خاک، رعد و برق با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

وی اضافه کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰ دمای درجه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین مرکز استان ها خواهند بود.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.