سازمان جهانی بهداشت: همه گیری کووید۱۹ همچنان بی ثبات است

به گزارش یسکافه، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخطار داده است که همه گیری کووید۱۹ همچنان بی ثبات است و امکان دارد مشکلات بیشتری قبل از این که ویروس در یک الگوی قابل پیشبینی قرار گیرد، در رابطه با این بیماری وجود داشته باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از مدیکال اکسپرس، در حدود ۲۸ روز گذشته، بیشتر از ۲۳ هزار مورد مرگ و میر کرونایی و سه میلیون مورد جدید مبتلا شدن به کووید۱۹ به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است.
“مایکل رایان”، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: در حالیکه آمارهای مبتلا شدن و مرگ های کرونایی در جهان درحال کاهش است اما هنوز تعداد زیادی از افراد همچنان جان خویش را بر اثر مبتلا شدن به کووید۱۹ از دست می دهند و تعداد زیادی هم به آن مبتلا می شوند.
وی اظهار داشت: ویروس های تنفسی از یک مرحله همه گیر به مرحله آندمیک منتقل نمی شوند، بلکه به سمت سطوح پایین فعالیت همراه با اوج های بالقوه اپیدمی فصلی حرکت می کنند.
رایان اظهار داشت: ما هنوز معتقدیم که کووید۱۹ یک بیماری همه گیر است.
کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید۱۹ هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد و مقرر است در اوایل ماه مه هم این جلسه باردیگر تشکیل گردد.
همانند جلسات گذشته، سازمان جهانی بهداشت تصمیم خواهد گرفت که آیا کووید۱۹ همچنان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین المللی هست یا خیر.
سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰، زمانی که کمتر از ۱۰۰ مورد مبتلا شدن به کووید۱۹ و صفر مورد مرگ ناشی از آن در خارج از چین وجود داشت، این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین المللی اعلام نمود.
مایکل رایان اظهار داشت که این ویروس از بین نخواهد رفت و مانند آنفلوآنزا همچنان سبب بیماری تنفسی قابل توجهی در افراد صدمه پذیر می شود.
وی اذعان کرد که برخی کشورها هنوز دارای جمعیت زیادی از افراد بسیار صدمه پذیر هستند که واکسینه نشده اند در حالیکه در بعضی دیگر همه گیری کووید۱۹ دیگر یک شرایط اضطراری نیست.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.